Social

Ultimul sondaj pentru alegerile parlamentare din 6 decembrie 2020

La sediul redacției, pe surse ne-a parvenit ultimul sondaj efectuat la comanda PSD pentru alegerile din 6 decembrie 2020, iată care sunt cifrele:

  • PNL 27,1 %
  • PSD 24.4%
  • USR+PLUS 17.6%
  • PRO-ROMÂNIA 9,2%
  • UMDR 4,8%
  • PMP 4,1%
  • ALDE 0,9%
  • PPUSL 0,2%
  • 11,1% NEHOTĂRÂȚI
  1. 0,6 alte partide

Sondajul a fost realizat la comanda PSD și a avut ca drept scop o informare pentru „bucătăria internă a PSD”. Acest sondaj a fost realizat prin telefon în perioada 3-10 septembrie pe un eșantion de 1115 persoane și are o marjă de eroare de (PLUS- MINUS 3%).

Câteva observații necesare

Legea 208/2015 care vizează alegerea senatorilor și deputaților a stabilit următoarele:

  • Pentru alegerile parlamentare au fost înființate 41 de circumscripții electorale aferente celor 41 de județe ale României. A 42 a circumscripție electorală a fost alocată Municipiului București, iar a 43 a circumscripție electorală a fost alocată cetățenilor români cu domiciliul sau reședința în afara României (Din Diaspora).

Capcanele perverse ale acestei legi

Bazându-se pe faptul că bazinul electoral al PSD-ului sunt pensionarii și că aceștia stau de regulă acasă, PSD-ul împreună cu cei de la ALDE  au stabilit că cetățenii români au drept de vot doar în perimetrul circumscripției electorale unde au domiciliul sau reședința. Concret un bucureștean din sectorul 1 poate vota la secția de votare unde este arondat sau pe listă suplimentară într-unul dintre celelalte sectoare. Același bucureștean dacă din diverse motive se află spre exemplu la Craiova sau în cadrul oricărei circumscripții din țară sau diaspora nu va putea vota. Acest lucru a fost stabilit prin art.51 din legea 208/2015 pe care îl cităm:

Art. 51. – Modificări (2), Puneri în aplicare (1)

(1) Listele electorale suplimentare se întocmesc în cazurile prevăzute de prezenta lege și vor cuprinde elementele prevăzute la art. 49 alin. (5) sau (6), după caz. Listele electorale suplimentare se semnează de președintele biroului electoral al secției de votare unde au fost întocmite.

(2) În listele electorale suplimentare utilizate în secțiile de votare din țară vor fi trecute, de către președintele biroului electoral al secției de votare, următoarele persoane:

 

  1. a)persoanele care se prezintă la vot și fac dovada că au domiciliul sau reședința pe raza secției de votare respective, însă au fost omise din lista electorală permanentă;
  2. b)persoanele care se prezintă la vot și fac dovada că au reședința pe raza secției de votare respective, însă nu au făcut cereri de înscriere în Registrul electoral cu adresa de reședință;
  3. c)persoanele care în ziua votării se află în altă unitate administrativ-teritorială decât cea unde își au domiciliul sau reședința și care fac dovada că au domiciliul sau reședința pe raza circumscripției electorale în care se află secția de votare respectivă;
  4. d)membrii birourilor electorale ale secțiilor de votare și operatorii de calculator, dacă au domiciliul sau reședința pe raza circumscripției electorale în care se află secția de votare respectivă;
  5. e)persoanele însărcinate cu menținerea ordinii sau cu verificarea dispozitivului de menținere a ordinii, dacă au domiciliul sau reședința pe raza circumscripției electorale în care se află secția de votare respectivă;
  6. f)candidații, dacă aceștia candidează în circumscripția electorală respectivă.

(3) În listele electorale suplimentare utilizate în secțiile de votare din străinătate vor fi trecute, de către președintele biroului electoral al secției de votare, următoarele persoane:Puneri în aplicare (1)

  1. a)persoanele care se prezintă la vot la secțiile de votare organizate pe lângă misiunile diplomatice, oficiile consulare, secțiile consulare și institutele culturale din străinătate ale României și fac dovada că au domiciliul sau reședința în străinătate și care nu figurează în listele electorale permanente ale secțiilor de votare din străinătate;
  2. b)personalul misiunilor diplomatice și al oficiilor consulare, secțiilor consulare și institutelor culturale din străinătate;Puneri în aplicare(1)

 

  1. c)membrii birourilor electorale ale secțiilor de votare și operatorii de calculator din străinătate, dacă au domiciliul sau reședința în străinătate;Puneri în aplicare(1)
  2. d)candidații, dacă aceștia candidează în circumscripția electorală externă.Puneri în aplicare(1)

(4) Întâmpinările formulate cu privire la listele electorale suplimentare se soluționează de către biroul electoral al secției de votare, prin decizie.

(5) În cadrul secțiilor de votare organizate pe lângă misiunile diplomatice, oficiile consulare, secțiile consulare sau institutele culturale din străinătate se utilizează numai liste electorale suplimentare, cu excepția situațiilor în care la aceste secții de votare sunt arondați alegători conform art. 23 alin. (3).Modificări (1)

(6) În cadrul secțiilor de votare din străinătate organizate în afara misiunilor diplomatice și a oficiilor consulare, secțiilor consulare și institutelor culturale din străinătate ale României își pot exercita dreptul de vot numai alegătorii înscriși în listele electorale permanente și membrii biroului electoral al secției de votare, precum și operatorii de calculator, prevăzuți de prezenta lege.”

 

concluzie finală

 

Art.51 din legea 208/2015 în mod voit a fost elaborat și emis cu intenția clară ca CIUMA ROȘIE să beneficieze de voturile pensionarilor care se știe că de regulă într-un procent covărșitor se regăsesc în permanență în perimetrul circumscripției electorale unde au domiciliul sau reședința și de asemenea se mai știe că aceștia votează preponderant PSD-ul. Mergând pe scenariul sumbru pentru români, că sondajul vine cu un plus de 3% pentru PSD și un minus de 3% pentru PNL și că cei nehotărâți votează în procent de 100% PSD, putem avea un PSD cu 38% și un PNL cu 24%. Desigur acestea sunt calcule pur teoretice dar e bine să analizăm cât de nociv este acest articol 51 și cât de important este să se introducă în procedură de urgență votul electronic, și acest articol care îngrădește și condiționează dreptul la vot să fie anulat în procedură de urgență. Dacă opoziția va reuși să formeze o majoritate parlamentară în viitorul legislativ, este important să se axeze pe problema de fond a democratizări vieții politice din România, IAR ACEASTA SE POATE FACE OFERIND POSIBILITATEA DE A VOTA TUTUROR ROMÂNILOR INDIFERENT UNDE S-AR AFLA ÎN ZIUA VOTULUI, IAR ACEASTA SE POATE FACE DOAR PRIN INTRODUCEREA VOTULUI ELECTRONIC. Cotidianul Național Gazeta Civică susține doar proiectele pragmatice cu finalitate pozitivă pentru cetățianul român. Îmbunătățirea sistemului de vot este o prioritate de maximă importanță pentru care milităm iar de acest deziderat nu ne vom dezice nici când.

Toți politicieni și toate persoanele publice recunosc că în diaspora sunt peste 5 milioane de români. Dintre aceștia la ultimile alegeri (11 decembrie 2016)  pentru parlamentul României doar 600.000 conform datelor INS aveau domiciliul sau reședința în străinătate. Acestora le-au fost alocați 2 senatori și 4 deputați. Păi dacă pentru 5 milioane de români sunt alocați 2 senatori și 4 deputați, pe o matematică simplă în parlament pentru cei 20 milioane de români să avem 8 senatori și 16 deputați. îi întrebăm pe ciumații de la PSD și de la ALDE: Le-ar conveni această situație?

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
Close