Social

Nicușor Dan hotărât să schimbe „fața” Bucureștiului prin investiții majore

Nicușor Dan este pus pe fapte mari și este hotărât ca, pe toată durata mandatului să facă investiții majore în infrastructură. Una dintre problemele mari ale Bucureștiului și ale Ilfovului este traficul infernal. Acest trafic este explicabil prin faptul că, foarte mulți oameni din zona metropolitană lucrează în București, motiv pentru care zilnic fac naveta. Pentru navetă, folosesc mijloace proprii de transport sau mijloace de transport ale firmelor particulare. Toate aceste mijloace de transport poluează și congestionează traficul în capitală și în zona metropolitană. Pentru a reduce traficul, dar și poluarea, Nicușor Dan vrea să construiească căi ferate pentru opt trenuri care să facă legătura între zona metropolitană și București. Despre toate acestea aflați în ultima postare a lui Nicușor Dan, pe care o expunem în continuare:

 

„Cel mai mare proiect pentru cea mai mare problemă a Capitalei – acesta este trenul metropolitan, care va avea o contribuție importantă la rezolvarea chestiunii traficului în București.

Pentru realizarea trenului metropolitan pe infrastructura existentă a CFR, am propus finanțarea prin PNRR a 9 proiecte complementare, 8 dintre ele dedicate modernizării celor 8 linii de cale ferată și unul dedicat achiziției de trenuri. Lucrările de modernizare a căilor ferate includ reparații capitale ale șinelor, reabilitarea stațiilor existente și construirea de noi stații, modernizarea trecerilor la nivel, pasaje rutiere, electrificarea liniilor, iar în privința mijloacelor de transport avem în vedere achiziția a 50 de trenuri electrice.

Vom avea în final 8 tronsoane de cale ferată modernă în jurul Capitalei: Gara Obor – Chiajna – Gara de Vest (primul tronson), Gara de Nord / Basarab – Gara de Vest – Progresul (al doilea tronson), Gara de Vest – Stația Vasile Milea (al treilea tronson), Gara de Nord – Chitila – Scroviștea (al patrulea tronson), Gara Obor – Brănești – Islaz (al cincilea tronson), Gara de Nord – Chiajna – Grădinari (al șaselea tronson), Gara de Nord – Mogoșoaia – Grădiștea (al șaptelea tronson) și Gara de Nord – Săbăreni (al optulea tronson).

Valoarea totală a acestor 9 proiecte este de circa 530 de milioane de euro, iar în realizarea trenului metropolitan vom colabora cu Ministerul Transporturilor, cu Consiliul Județean Ilfov și cu primăriile mai multor localități învecinate Capitalei. E o investiție de mare anvergură, care va avea un impact pozitiv atât asupra mobilității în București și Ilfov, cât și asupra calității mediului.”

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Back to top button
Close