Social expres 1

DECLARAȚIE DE PRESĂ primită de la doamna deputat Monica Elena Berescu (Grupul parlamentar al Alianţei USR PLUS) Este digitalizarea o limbă străină pe care mulţi pretind că o înţeleg?

Conform indicelui economiei şi societăţii digitale (2020), raport prin care încă din 2014 Comisia Europeană monitorizează progresele digitale ale statelor membre, nivelul competenţelor digitale elementare şi cele de utilizare software situează România pe locul 27 în rândul statelor membre ale UE.

 

Mai puţin de o treime dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 16 şi 74 de ani au competenţe digitale cel puţin elementare (faţă de media de 58% la nivelul UE), în timp ce 35% au competenţe cel puţin esenţiale în materie de software (comparativ cu procentul de 61% din UE). În ceea ce priveşte competenţele digitale peste nivelul elementar, România se situează pe ultimul loc în UE, doar 10% dintre persoane având cunoştinţe avansate.Dacă vrem să avem o discuţie cu privire la digitalizare în România, cred că înainte de toate ar trebui să discutăm despre alfabetizarea digitală şi ce presupune ea de fapt. Avem nevoie de alfabetizare digitală pentru a înţelege şi aprecia cu adevărat puterea tehnologiei.American Library Association (ALA) defineşte alfabetizarea digitală ca fiind „capacitatea de a utiliza tehnologiile informaţiei şi comunicării pentru a găsi, evalua, crea şi comunica informaţii, necesitând atât abilităţi cognitive, cât şi tehnice”.Mutarea activităţilor clasice în sistemul online ne-a arătat care sunt limitele pe care trebuie să le depăşim. Chiar dacă accesul la conexiunea cu internet s-a dezvoltat în ultimii ani, România numărând în prezent 14.387.477 de utilizatori şi a crescut şi viteza de navigare, utilizarea tehnologiei nu a păstrat acelaşi ritm.Din păcate, în accepţiunea publică, a avea competenţe digitale presupune de cele mai multe ori utilizarea calculatoarelor şi a dispozitivelor inteligente doar în scop recreativ şi distractiv. Conform datelor de pe ZeList avem peste 10 milioane de utilizatori români ai reţelei Facebook, cea mai populară reţea de social media din România. În ceea ce priveşte YouTube, numărul conturilor din România este de 866.000, acestea producând lunar 150.000 video-uri şi 2.7 milioane de comentarii.

Articole similare

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
Close