Politică

Una dintre cele mai apreciate femei (politician), este cu un pas înaintea viitorului

Violeta Alexandru promovează soluții novatoare atât la locul de muncă (Parlamentul României), dar și în activitatea personală. Digitalizarea întregului sector economic reprezintă un mod de a progresa din punct de vedere economic și social. Despre acest aspect, Violeta Alexandru face referire în ultima sa declarație de presă pe care o redăm în continuare:

„Circulă o informație care sper să nu aibă impact asupra digitalizării serviciilor publice în România. Este cea de mai jos. O spun direct – funcționarii din instituțiile și autoritățile din România nu trebuie să o interpreteze după cum le convine. Digitalizarea trebuie să continue și mai alert. Aceasta este singura soluție pentru cei care doresc să folosească tehnologia pentru a accesa servicii publice.

Poate că la nivelul Comisiei, având în vedere discuții anterioare, interne, se înțelege bine despre ce e vorba și anume despre posibilitatea recunoașterii faciale (în special, prin tehnologii de inteligență artificială) în spațiul public (în orice locație, pe stradă sau în magazine) fără a avea acordul expres al persoanei, în scopul diminuării criminalității. Este o temă ce rămâne a fi discutată. Însă, în administrația publică românească, s-ar putea să înțeleagă fiecare ce îi convine. Digitalizarea sperie, în continuare. Dincolo de discursul demnitarilor, funcționarii trebuie să pună în practică deciziile. În fața unei asemenea informații, unii din sistemul public s-ar putea bucura că s-a terminat cu digitalizarea. Nu e așa deloc. Apropos, toate device-urile noi au această metodă de identificare – recunoaștere facială la deschiderea telefoanelor sau a tabletelor, cu acord prealabil, desigur.

Trebuie să avem grijă la limita fină între avans tehnologic și încălcarea drepturilor și libertăților cetățenilor dar, acest lucru, nu trebuie nici pe departe să oprească dezvoltarea digitală a instituțiilor publice pentru eficientizarea și simplificarea relației cu cetățenii.

Iată un exemplu.

ANAF, de pildă, folosește identificarea persoanei (printr-un simplu video call, pentru care îți dai acordul!!) în crearea contului pentru Spațiul Privat Virtual. Foarte bine, din punctul meu de vedere.

Același lucru ar trebui implementat și la Casa de pensii pentru a obține datele de identificare (user și parola) în contul online personal disponibil în portalul CNPP – https://www.cnpp.ro/servicii-electronice. Insuficient folosit, de altfel. Este locul în care se pot verifica, spre exemplu, stagiul de cotizare după 2011 sau se pot depune documentele pentru pensionare sau alte solicitări către CNPP. Dacă acest mecanism funcționează la ANAF și oamenii sunt mulțumiți, ar trebui să funcționeze și la Casa de Pensii, ba chiar ar trebui, pur și simplu, importat același sistem, cu adaptările de rigoare pentru evitarea altor cheltuieli publice. Astăzi, completezi datele personale aici: https://www.cnpp.ro/…/completare-formular-de-acces-online și, culmea, mergi personal până la casa de pensii pentru verificarea identității și pentru a obține userul și parola cu care să te identifici ulterior în sistemul CNPP. Și mai “tare” mi se pare faptul că ți se impune crearea unei adrese e-mail prin yahoo (pe gmail nu se acceptă). Dacă se poate la ANAF, trebuie să se poată și la Casa de Pensii. Acest drum nu își are rostul, se poate rezolva printr-o conexiune cu persoana respectivă în orice sistem de teleconferință (zoom, webex, etc.), moment în care i se verifică datele personale respectiv este verificată imaginea facială. Pentru cine dorește această alternativă. Cu acordul persoanei, repet, doar cu acordul persoanei.”

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
Close