Eveniment

Informație de ultimă oră despre cel mai lung tronson de cale ferată din România

Aflata în vizită la Arad, Ludovic Orban a făcut o vizită la șantierul tunelului de tren Bata, parte a tronsonului Curtici-Simeria. La finalul vizitei Ludovic Orban a declarat:

 

Ludovic Orban: Obiectivul nostru este de a moderniza rețeaua de cale ferată de pe coridorul paneuropean Constanța-Curtici cât mai repede posibil. La ora actuală, situația pe diferitele tronsoane este următoarea: până la Predeal, modernizarea este finalizată; pe tronsonul Predeal-Brașov, care este un tronson extrem de dificil de realizat din cauza diferenței de nivel, a complicațiilor terenului, unde este necesară o soluție tehnică care sa asigure o viteză maximă de deplasare de 160 de kilometri, este în revizuire studiul de fezabilitate. În continuare, tronsoanele pe care am avut probleme au fost cele trei tronsoane: Brașov-Apața, Apaţa-Caţa, Caţa-Sighișoara, dacă nu mă înşel. Pe două dintre ele, după îndelungi contestații și amânări, s-a semnat contractul de proiectare și execuție. De asemenea, pe tronsonul Apaţa-Caţa s-a terminat contestația prin hotărâre judecătorească, așteptăm motivarea acestei hotărâri definitive și urmează să se semneze contractul și pe acest tronson. În ceea ce privește tronsoanele dintre Sighișoara și Simeria, ele sunt într-un stadiu foarte avansat de execuție, sunt aproape de finalizare. În ceea ce privește tronsoanele dintre Simeria și Curtici, există contracte pe toate tronsoanele. Sigur că aceste lucrări sunt cele mai dificile lucrări, sunt lucrări de artă, care presupune o tehnologie deosebită care să fie adaptată. Nu ştiu dacă aţi înţeles ce v-a zis aici: compoziția solului este diferită, in prima parte a lucrării este bazalt, în partea a doua a lucrării este un teren fărâmicios, care necesită alte tipuri de lucrări pentru realizarea tunelului, care reduc viteza de avansare a lucrărilor de săpare a tunelului și de asigurare a infrastructurii de susținere. Obiectivul nostru este, sigur, cu excepția tronsonului Predeal-Brașov, care, repet, este un tronson dificil, un tronson pentru care soluția tehnică urmează să fie dată de revizuirea studiului de fezabilitate, obiectivul nostru este ca, până la jumătatea anului 2023, să avem toate tronsoanele de cale ferată modernizate la standarde europene, pentru a permite deplasarea cu o viteză de până la 160 de km de oră pe calea ferată. Sigur că avem o serie de alte proiecte, un proiect care se apropie de faza de licitație pentru proiectare și execuție este tronsonul Cluj-Episcopia Bihor, un tronson în care e necesară modernizarea infrastructurii feroviare și, de asemenea, electrificarea, pentru că, în cazul în care nu știați, între Cluj și Episcopia Bihor nu exista linie de cale ferată electrică, alimentată electric, deci în cadrul proiectului urmează să se finanțeze și electrificarea liniei de care ferată. Acest proiect este de o valoare de aproximativ un miliard de euro, estimat în studiul de fezabilitate și am luat decizia să îl introducem pe finanțare, în cadrul facilității de reziliență și recuperare. De asemenea, intenția noastră este ca foarte multe tronsoane de cale ferată, atât de pe coridoare europene – mă refer aici, de exemplu, legătura de la București spre Moldova, de asemenea, este legătura de la București pe sud, prin Craiova – Turnu Severin – Lugoj, unde de asemenea avem prevăzute proiecte cu finanțare europeană, o parte pe față pe facilitatea de reziliență și recuperare, de asemenea o parte pe exercițiul financiar multianual. Obiectivul nostru, ca guvern, este să asigurăm o finanțare fără precedent pentru modernizarea căii ferate. Pentru noi, transportul feroviar este prioritar, așa cum este pentru întreaga Uniune Europeană. Transportul feroviar este considerat un transport sigur, rapid, ecologic și dezvoltarea transportului feroviar reprezintă o prioritate la nivel european, dar și pentru guvernul nostru reprezentă o prioritate, motiv pentru care vom acorda și resurse financiare, și sprijin pentru toate entitățile implicate în implementarea proiectelor de modernizare a infrastructurii feroviare. Am încredere că acest consorțiu, care construiește cele două tronsoane de o lungime de 80 de km în total, dacă am reținut, 80 de km, cu o valoare foarte mare, vor derula lucrarea în ritmul în care a fost stabilit prin prevederile contractuale. Vă mulțumesc!

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button
Close